سفرنامه وان ترکیه

سفرنامه وان | سفرنامه شهر وان  | سفرنامه وان ترکیه

سفرنامه وان ترکیه
 
رزرو هتل وان ترکیه
لیست هتل های وان
 
سفرنامه وان ترکیه

سفرنامه وان ترکیه | موقعیت شهر وان

سفرنامه سفر زمینی به شهر وان ترکیه | هتل بویوک آسور

 این سفرنامه برای اولین بار توسط نویسنده  و به طوراختصاصی در  سایت بوکینگ یار منتشر شده است.

 

سفر زمینی به وان، ترکیه :

با سلام
  • من به همراه خانواده تصمیم گرفتیم که تعطیلات عید فطر ۹۳ رو زمینی و با ماشین خودمون به وانسفر کنیم. برای این کار از طریق سایت خوب bookingyar.com و راهنمایی جناب آقای سلطانی، هتل بویوک آسور رو رزرو کردیم که هتل خوبی بود و بهترین حسنش مکانش بود که دقیقا بر خیابان جمهوریت بود و به دور از کوچه پس کوچه های قدیمی شهر وان ، و درکنار بوتیکهای برند و رستورانها بود.

 

  •     روز یکشنبه بعد از افطار حدوداً ۱۰ شب حرکت کردیم و بعد از پیمودن تقریبا ۸۰۰ کیلومتر به خوی رسیدیم و از اونجا بعد از ۷۵ کیلومتر به مرز رازی رسیدیم.( با احتساب توقف در راه و … حدودا ۹ ساعت طول کشید). ساعت ۹:۳۰صبح مرز باز شد و ما که خروجی و عوارض رو در تهران ریخته بودیم خیلی سریع رد شدیم. اما متاسفانه درگیری بسیار شدیدی بین رانندگان دولموش ها در خاک ترکیه و جلوی چشم ما ، روی داد که با  مداخله ژاندارم اعزامی وان و نیروی ارتش ترکیه حاضر در مرز ترکیه ادامه پیدا کرد و در نهایت مرز برای چند روزی بسته شد. ما بعد از چند ساعت معطلی و البته ترس فراوان، مهر خروج زدیم و برگشتیم به خاک ایران و حرکت کردیم به سمت مرز بازرگان که از اونجا بریم. بعد از سه ساعت رسیدیم مرز بازرگان و با واریز مجدد خروجی و عوارض بلاخره بعد از کلی خستگی سوار دولموش شدیم و راهی وان. از مرز بازرگان به دوبایزید حدودا نیم ساعت طول کشید و از اونجا مجدد سوار دولموش دیگری شدیم و بعد از دو ساعت و نیم رسیدیم به هتلمون در وان.(کلا نفری ۲۷ لیر).

 

سفرنامه وان ترکیه

سفرنامه وان ترکیه | نمایی از دریاچه وان

سفرنامه وان ترکیه

سفرنامه وان ترکیه | غذاهای سنتی ترکیه

سفرنامه وان ترکیه

سفرنامه وان ترکیه | نمایی از شهر وان ترکیه

 

  •        وان شهر خنکی هستش و به همین دلیل اکثرا کولر ندارن، و هتلهای ۴ و ۵ ستاره کولر دارن. هتل ما ۲ ستاره بود کولر هم نداشت ولی اصلا گرممون نشد. هتل تمیزی بود. کار ما هم توسط سایت بوکینگ یار بسیار راحت شده بود. اسممون رو گفتیم، مبلغ رو طبق پرینت صورتحسابی که از تهران داشتم ،پرداخت کردیم و کلید اطاقها رو گرفتیم.( به همین سادگی) . حتما در ایام تعطیل هتل رو از قبل رزرو کنید. سایر ایرانیهایی که با ما به وان رسیدن با مشکل پیدا کردن اطاق خالی روبه رو شدند. چون ازدحام زیاد بود و اکثر هتلها تنها برای یک شب جای خالی داشتند. در کل  وان شهر خوبیه و برای یه سفر ۳،۲ روزه خیلی خوبه. خرید بسیار خوب و ارزانی میشه انجام داد  و البته با کیفیت، در عین حال تفریح ، شنا و سایر موارد رو پوشش می ده. شما برای سفر به آنتالیا، استانبول و … تعداد روزهای بیشتر و هزینه بالاتری رو باید تخصیص بدین، اما سفر به وان هزینه و زمان کمتری رو نیاز داره.
تمام برندهای پوشاک که در آنتالیا هست، در وان هم هست بنابراین برای خرید بسیار عالیه. فقط توجه داشته باشید که در ایام تعطیل، رزرو هتل از قبل و صبر و شکیبایی در زمان مواجه شدن با ازدحام و سایر موارد احتمالی در مرز ، بسیار ضروریه. عزیزانی که آستانه تحملشون پایینه در ایام غیر تعطیل سفر زمینی داشته باشند. امیدوارم تونسته باشم تا حدی اطلاعات اولیه رو از سفر به وان در اختیارتون بذارم.

 

با تشکر
نسیم  | تیر ماه ۱۳۹۳
  •   پی نوشت : دولموش  ونهای زرد رنگ هستن و مسیرشون روی شیشه جلو نوشته شده .
  •    وان(به ارمنی: Վան) (به کردی: Wan) (به ترکی: Van) بزرگترین شهر در شرق ترکیه که مرکز استان وان می‌باشد٬ یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است با جمعیتی نزدیک به ٣۶۱،۱۶۳ نفر. مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی سخن می گویند.[۱][۲]
این شهر از شمال وغرب به دریاچه واناز شرق به کوههای مرتفع سیاه کوه و اِرک واز جنوب به کوه آرتوس چسبیده است.
عمده شهرت جهانی این شهر بدلیل وجود گربه‌های سفید پشمالویی با یک چشم آبی و دیگری زردرنگ است که به وان کدیسی مشهورند. فاصله این شهر از شهرستان خویاز مرز رازی کوتاهترین مرز زمینی کشور به شهر وان ترکیه ۲۸۵ – واز مرز سرو ارومیه ۳۹۰ کیلومتر است.
همچنین وان نام دریاچه‌ای است که شهر وان در شرق آن واقع است.
 
 
 
  •    استفاده از مطالب وب سایت بوکینگ یار فقط با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز میباشد.