سفرنامه وان هتل Merit Sahmaran

سفرنامه وان | سفرنامه شهر وان  | هتل Merit Sahmaran

سفرنامه وان ترکیه | تجربه اقامت در هتل Merit Sahmaran

رزرو هتل وان ترکیه

 

لیست هتل های وان
 
سفرنامه وان ترکیه

سفرنامه وان ترکیه | موقعیت شهر وان

سفرنامه سفر زمینی به شهر وان ترکیه | هتل Merit Sahmaran

 این سفرنامه برای اولین بار توسط نویسنده  و به طوراختصاصی در  سایت بوکینگ یار منتشر شده است.

 

سفر زمینی به وان، ترکیه :

با سلام
  • ما سفرمون رو روز ۴شنبه مهر ماه ۹۳ از تهران شروع کردیم. برای اینکه به ترافیک تعطیلی نخوریم با همسرم تو شهر محمدیه قرار گذاشتیم و هر کدوم جداجدا از محل کارمون رفتیم محمدیه. یه توصیه هم همین جا بکنم بهتون. ما همیشه تو تعطیلیا از جاده قدیم بوئین زهرا که میرسه به اشتهارد و از تاکستان یا محمدیه درمیاد میریم. جادش خیلی سرعت گیر داره اما بهتر از چند ساعت موندن تو ترافیکه. خلاصه ۵ شنبه ۶ صبح رسیدیم جلفا که شهر خودمونه و خونواده هامون اونجان. مدارک ماشین رو که از قبل داده بودیم کاپوتاژ کنن برداشتیم و رفتیم سمت مرز. قبلا تحقیقات کردیم و خبر گرفتیم که مرز خوی خیلی شلوغه این جور مواقع , برای همین تصمیم این شد که از مرز بازرگان بریم. در ضمن اگه خواستید برا ماشیناتون بیمه بگیرید برید تو همون مرز انجام بدید. هم ارزونتره هم سریع تر.

 

  • از این مسیر تا وان از شهرهای دوغو بایزید، چالدران و مرادیه گذشتیم. مسیرش کمی از مرز خوی طولانی تره اما هم مناظر خوبی داره هم معطلی خروج نداره. ما ۷ از مرز رد شدیم و با دو تا ماشین دیگه که اصلا ترکی بلد نبودن تا وان همسفر شدیم. جاده این مسیر تو بعضی جاها خرابه اما در کل میشه گفت خوبه.
  • ما برای اقامت هتل Merit Sahmaran رو انتخاب کرده بودیم که در ۱۲ کیلومتری جاده وان به ادرمیت قرار داشت. هتل دقیقا کنار دریاچه بود و همه اتاق هاش منظره رو به دریا داشت. جای فوق العاده زیبایی بود. پرسنل بسیار خوبی داشت که خیلی دقیق راهنمایی می کردن وقتی می خواستیم بریم جاهای دیدنی شهر. صبحانه های هتل بسیار لذیذ بود مخصوصا کاوورمالی یومورتا. حتما امتحان کنید.

 

منظره از هتل Merit Sahmaran

منظره از هتل Merit Sahmaran

سفرنامه وان ترکیه

سفرنامه وان ترکیه | نمایی از شهر وان ترکیه

  •    دقیقا کنار هتل یه پارک بود که داخل پارک چندتا کافه رستوران داشت. ما وسطی رو رفتیم اما متاسفانه اسمش یادم نیست. یه سری میز و صندلی رو به دریاچه چیدن که تو یه منظره بسیار بسیار زیبا و کم نظیر میشه هم غذا خورد هم چای داشت. ما آخرین بار همراه با غروب آرام آرام خورشید اونجا بودیم.
    شهر وان در کل مردمانی داره آرام و خونگرم که خیلی صمیمانه و محترمانه برخورد می کنن. ما چون تعطیلات عید قربان رو اونجا بودیم تمام مغازه ها به همین مناسبت تخفیف داشتن.
    ما از جزیره آکدامار و کلیسایی که تو این جزیره بود دیدن کردیم. جزیره بسیار بسیار زیبایی هست. با قایق میبرن، خودتون میرید میگردید و بعد دوباره برمی گردید همونجا سوار قایق میشید و برمیگردید شهر. البته این جزیره در ۳۳٫۵ کیلومتری شهر وان قرار داره. البته از اسکله ای که ما رفتیم اما به گمونم یه اسکله هم داخل شهر بود.
  • نکته بعدی در مورد شهر وان غذاهای این شهره. علاوه بر اینکه فوق العاده خوشمزن قیمت های بسیار پایینی دارن و برخورد صمیمی و بسیار مودبانه گارسن ها هم لذت بخش ترش میکنه. توصیه می کنم تو همون پارکی که گفتم حتما لاح ماجون رو امتحان کنید. خیلی خیلی خوشمزه بود.
  • نکته مهم کل سفر ما رزرو آسون و سریع هتلمون بود. ما سایت بوکینگ یار رو کاملا اتفاقی پیدا کردیم و برای امتحان اینکه آیا واقعا کسی جواب میده یه فرم درخواست پر کردیم و تقریبا مطمئن بودیم جوابی نمیگیریم. اما در کمال تعجب آقای سلطانی نیم ساعت نگذشته بود که تماس گرفتن و کارهای رزرو رو انجام دادن. همین جا از ایشون و از سایت خوبشون که پشتیبانی آنلاین هم دارن تشکر میکنم که سفرمون رو لذت بخش تر و دغدغه ذهنیمون رو برای هتل و رزروش حذف کردن. من هم این سایت رو برای رزرو، هم شهر وان رو برای سفر و هم هتل مریت رو برای اقامت توصیه میکنم.
    البته شما وقت کردید قلعه و خانه گربه های مشهور وان رو که هر چشمشون رنگ متفاوتی داره ببینید.
هتل Merit Sahmaran

هتل  Merit Sahmaran

نمایی از دریاچه وان

نمایی از محوطه هتل Merit sahmaran

 

با تشکر
مرتضی از تهران  | مهر ۱۳۹۳

 

  •    وان(به ارمنی: Վան) (به کردی: Wan) (به ترکی: Van) بزرگترین شهر در شرق ترکیه که مرکز استان وان می‌باشد٬ یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است با جمعیتی نزدیک به ٣۶۱،۱۶۳ نفر. مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی سخن می گویند.[۱][۲]
این شهر از شمال وغرب به دریاچه واناز شرق به کوههای مرتفع سیاه کوه و اِرک واز جنوب به کوه آرتوس چسبیده است.
همچنین وان نام دریاچه‌ای است که شهر وان در شرق آن واقع است.

 

 
  •    استفاده از مطالب وب سایت بوکینگ یار فقط با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.